Port Gdańsk
PRZETARGI

 

Kolejny przetarg w ramach środków unijnych w Porcie Gdańsk

Port Gdańsk rozpoczął sezon wycieczkowców
18.04.2018

Port Gdańsk podpisał umowy w ramach dotacji unijnych
29.03.2018

Port Gdańsk coraz silniejszy na rynkach azjatyckich
28.03.2018

Kolejny przetarg w ramach środków unijnych w Porcie Gdańsk
27.03.2018

Nowy Dworzec Drzewny w Porcie Gdańsk
19.03.2018

Port Gdańsk modernizuje kolejne nabrzeża
12.03.2018

Porty Gdańsk i Gdynia wspólnie promują Polskę
09.03.2018

Lista
 


 
Facebook
LinkedIn
Twitter

Kolejny przetarg w ramach środków unijnych w Porcie Gdańsk

27.03.2018

Pogłębienie toru wodnego wraz z modernizacją nabrzeży w Porcie Wewnętrznym to jeden z trzech największych projektów unijnych w Porcie Gdańsk. Zarząd Portu niebawem wyłoni wykonawców kolejnych prac.

W ramach środków z programu CEF (Connecting Europe Facility - Łącząc Europę) Zarząd Morskiego Portu Gdańsk zrealizuje inwestycje za ok. 1 mld zł. Otwarto kolejne oferty przetargowe na Wykonawców prac w ramach pogłębiania toru wodnego i przebudowy nabrzeży.

Do przetargu na Wykonawcę robót w ramach części pierwszej, czyli przebudowy nabrzeży stanowiących obudowę toru wodnego, stanęło 7 podmiotów (konsorcja: Strabag, Solitech i Stabilizator Fundamenty, Soletanche Polska i Zakład Robót Hydrotechnicznych i Podwodnych UW, NDI Spółka Akcyjna i NDI Sp. z o.o. oraz Korporacja Budowlana DORACO z Boskalis International B.V.; przedsiębiorstwa: Budimex, Energopol Szczecin i PORR S.A.).
W przetargu na drugą część, obejmującą prace czerpalne w wewnętrznym torze wodnym, oferty złożyły 3 podmioty (konsorcja: Przedsiębiorstwo Robót Czerpalnych i Podwodnych i Hegemann GmbH oraz Korporacja Budowlana DORACO z Koskalis International B.V. oraz jedno przedsiębiorstwo - Van Oord Dredging and Marine Constractors BV).

- Gruntowna modernizacja Portu Gdańsk coraz bardziej postępuje. Przeprowadziliśmy większość postępowań przetargowych, otwieramy ostatnie oferty. Pozostaje nam szczegółowe przyjrzenie się tym ofertom i wyłonienie Wykonawców. Wszystkie inwestycje będziemy starali się przeprowadzić tak, by nie kolidowały z codziennym funkcjonowaniem Portu. Chcemy utrzymać rekordowe przeładunki, prowadząc jednocześnie duże projekty inwestycyjne. To wymagające, ale możliwe do spełnienia zadanie - mówi Łukasz Greinke, Prezes Zarządu Morskiego Portu Gdańsk.

Pierwsza część przetargu dotyczy rozbudowy niemal 400 metrów nabrzeży: Postojowego Niskiego/baza BON, Nabrzeża Wiślanego oraz Szczecińskiego. Do zadań Wykonawcy będzie należało m.in. przeprowadzenie robót rozbiórkowych, prac w konstrukcji nabrzeża, rozbudowę instalacji elektrycznych i wodno-kanalizacyjnych czy oczyszczanie akwenu. Potencjalni Wykonawcy deklarują ukończenie inwestycji w ciągu 67 tygodni od chwili podpisania umowy.

- W drugiej części przetargu Wykonawca przeprowadzi prace czerpalne w wewnętrznym torze wodnym na odcinku od wejścia do Portu przez Zakręt Pięciu Gwizdków, obrotnicę przy Basenie Górniczym aż do obrotnicy przy Polskim Haku. Roboty obejmują m.in. badania ferromagnetyczne, prace czerpalne z uformowaniem skarp i umocnienie dnia - tłumaczy Marcin Osowski, Wiceprezes ZMPG ds. Infrastruktury. Na realizację tego zadania Wykonawca będzie miał 124 tygodnie.

Rozstrzygany przetarg jest częścią projektu pn: Modernizacja toru wodnego, rozbudowa nabrzeży oraz poprawa warunków żeglugi w Porcie Wewnętrznym w Gdańsku. Projekt jest w 85% dofinansowany z instrumentu CEF. Oprócz niego ZMPG uzyskało środki m.in. na modernizację układu drogowo-kolejowego w Porcie Zewnętrznym oraz budowę Nabrzeża Północnego.
Projekty finansowane z instrumentu CEF w większości zakończą się do 2020 roku włącznie.



Kontakt dla mediów:
Agata Kupracz
Rzecznik Prasowy
Zarząd Morskiego Portu Gdańsk S.A.
(+48) 605 640 012
agata.kupracz@portgdansk.pl


Wyłączną odpowiedzialność za treść publikacji ponosi jej autor. Unia Europejska nie odpowiada za ewentualne wykorzystanie informacji zawartych w trakcie publikacji.