Port Gdańsk
PRZETARGI

 

Zmiany w kierownictwie Zarządu Morskiego Portu Gdańsk SA

Zmiana w składzie Zarządu ZMPG SA
30.04.2008

Technologia jutra oparta o tradycyjny surowiec
30.04.2008

Nowa linia kontenerowa w Porcie Gdańsk
21.04.2008

Zmiany w kierownictwie Zarządu Morskiego Portu Gdańsk SA
07.04.2008

Asia Pacific Maritime 2008
01.04.2008

Singapur 2008
25.03.2008

Rok niespodzianek i argumentów
12.03.2008

Lista
 


 
Facebook
LinkedIn
Twitter

Porozumienie portowej perspektywy

07.04.2008

Rada Nadzorcza Zarządu Morskiego Portu Gdańsk zdecydowała o zmianach w składzie kierownictwa portu. W piątek, 4 kwietnia br., po wysłuchaniu wszystkich 14 kandydatów zainteresowanych ogłoszonym przed miesiącem konkursem, podziękowano za pracę prezesowi Stanisławowi Corze oraz wiceprezesowi Marianowi Świtkowi. Nowym prezesem wybrano Ryszarda Strzyżewicza (l. 57) a wiceprezesem ds. finansowych został Sławomir Wrześniak (l. 50). Na kolejną kadencję wiceprezesa ds. marketingu RN powołała także Juliana Skelnika (l. 54), pełniącego tę funkcję dotychczas.

Prawników zastąpili ekonomiści. Cały obecny Zarząd ZMPG tworzą absolwenci ekonomiki i organizacji transportu morskiego w Uniwersytecie Gdańskim. Mają także za sobą pracę naukowo-dydaktyczną w tej uczelni. Wspólnym elementem CV członków nowego Zarządu gdańskiego portu jest również doświadczenie w kierowaniu firmami sektora gospodarki morskiej.

Dr Ryszard Strzyżewicz kierował w ostatnim czasie Departamentem Rozwoju Gospodarczego Urzędu Marszałkowskiego, a także był prezesem Zarządu Grupy Zarządzającej POMERANIA SA, utworzonej w Agencji Rozwoju Pomorza Gdańskiego. Wiceprezes Sławomir Wrześniak wiele lat zajmował się finansami, m.in. spółki Port Gdański Eksploatacja. Wiceprezes Julian Skelnik, równolegle z pracą szefa marketingu ZMPG, pełnił honory Konsula Królestwa Danii w Gdańsku (od 1993 roku), a ostatnio także obowiązki prezesa BPO (Bałtyckiej Organizacji Portów Morskich).

Wśród pierwszych refleksji, publikowanych w związku ze zmianą Zarządu ZMPG, wybijają się te podkreślające niełatwą sytuację w gdańskim porcie. Załamanie przeładunków masowych, dających dotąd gros dochodów portowi wyspecjalizowanemu w obrocie paliwami płynnymi i węglem, stawia przed nowym Zarządem portu nie lada wyzwanie. Zbyt wiele bowiem decyzji logistycznych, determinujących kierunki rozwoju portu, naznaczonego jako jednostka strategiczna dla kraju, leży poza bezpośrednimi kompetencjami kierownictwa PG. Oby zatem rację mieli ci komentatorzy, którzy widzą w zmianach realną możliwość szerokiego porozumienia kierownictwa ZMPG z władzami gospodarczymi i politycznymi kraju, pozwalającymi zdynamizować przełamywanie portowego kryzysu.

 Opublikuj ten artykuł