|
Porozumienie portowej perspektywy07.04.2008 Rada Nadzorcza Zarządu Morskiego Portu Gdańsk zdecydowała o zmianach w składzie kierownictwa portu. W piątek, 4 kwietnia br., po wysłuchaniu wszystkich 14 kandydatów zainteresowanych ogłoszonym przed miesiącem konkursem, podziękowano za pracę prezesowi Stanisławowi Corze oraz wiceprezesowi Marianowi Świtkowi. Nowym prezesem wybrano Ryszarda Strzyżewicza (l. 57) a wiceprezesem ds. finansowych został Sławomir Wrześniak (l. 50). Na kolejną kadencję wiceprezesa ds. marketingu RN powołała także Juliana Skelnika (l. 54), pełniącego tę funkcję dotychczas. Prawników zastąpili ekonomiści. Cały obecny Zarząd ZMPG tworzą absolwenci ekonomiki i organizacji transportu morskiego w Uniwersytecie Gdańskim. Mają także za sobą pracę naukowo-dydaktyczną w tej uczelni. Wspólnym elementem CV członków nowego Zarządu gdańskiego portu jest również doświadczenie w kierowaniu firmami sektora gospodarki morskiej. Dr Ryszard Strzyżewicz kierował w ostatnim czasie Departamentem Rozwoju Gospodarczego Urzędu Marszałkowskiego, a także był prezesem Zarządu Grupy Zarządzającej POMERANIA SA, utworzonej w Agencji Rozwoju Pomorza Gdańskiego. Wiceprezes Sławomir Wrześniak wiele lat zajmował się finansami, m.in. spółki Port Gdański Eksploatacja. Wiceprezes Julian Skelnik, równolegle z pracą szefa marketingu ZMPG, pełnił honory Konsula Królestwa Danii w Gdańsku (od 1993 roku), a ostatnio także obowiązki prezesa BPO (Bałtyckiej Organizacji Portów Morskich). Wśród pierwszych refleksji, publikowanych w związku ze zmianą Zarządu ZMPG, wybijają się te podkreślające niełatwą sytuację w gdańskim porcie. Załamanie przeładunków masowych, dających dotąd gros dochodów portowi wyspecjalizowanemu w obrocie paliwami płynnymi i węglem, stawia przed nowym Zarządem portu nie lada wyzwanie. Zbyt wiele bowiem decyzji logistycznych, determinujących kierunki rozwoju portu, naznaczonego jako jednostka strategiczna dla kraju, leży poza bezpośrednimi kompetencjami kierownictwa PG. Oby zatem rację mieli ci komentatorzy, którzy widzą w zmianach realną możliwość szerokiego porozumienia kierownictwa ZMPG z władzami gospodarczymi i politycznymi kraju, pozwalającymi zdynamizować przełamywanie portowego kryzysu. |
 |