Port Gdańsk
PRZETARGI

 

Żuraw o udźwigu 100 ton

Nowy Zarząd ZMP Gdańsk SA
14.08.2002

Komisja Europejska o MTK
08.08.2002

Nietypowy przeładunek
08.08.2002

Żuraw o udźwigu 100 ton
05.08.2002

Most Bystrzec/Strzyże
01.08.2002

Wystawa w Żurawiu Gdańskim
24.07.2002

Przekazanie wiaduktu na Trasie Sucharskiego
19.07.2002

Lista
 


 
Facebook
LinkedIn
Twitter

Żuraw LHM 400 przekazany do eksploatacji

05.08.2002

19 lipca br. na Nabrzeżu Szczecińskim nastąpiło uroczyste przekazanie zakupionego przez spółkę Port Gdański Eksploatacja żurawia LHM 400. Przekazującym była firma Liebherr-Werk Nenzing, którą reprezentowali: Werner Gonsior - szef sprzedaży, Markus Wittwer i Zalzgeber Kilian - dział sprzedaży oraz Marceli Bednarek - Dyrektor M.B. Import-Eksport. Ze strony spółki Port Gdański Eksploatacja udział wzięli: Jerzy Chabros - Prezes Zarządu, Stanisław Jaworski - Członek Zarządu, Karol Bowżyk - Członek Zarządu, Zbigniew Szyfer - Dyrektor, Sławomir Wrześniak - Dyrektor oraz przedstawiciele Pionów Rozwoju, Techniki i Eksploatacji. Gdański Terminal Kontenerowy SA reprezentowali Krystian Klein - Prezes Zarządu i Tomasz Czernowski - Główny Specjalista ds. Eksploatacji.

Żuraw LHM 400 został zakupiony celem dozbrojenia Nabrzeża Szczecińskiego. Żuraw ten jest uniwersalny, gdyż może pracować przy przeładunku kontenerów, drobnicy i ładunków masowych. Zastosowanie podwozia na kołach ogumionych umożliwia jego szybkie przemieszczanie do miejsca pracy na nabrzeżu, czy na placu składowym.

Dźwig, jako pierwszy w Polsce posiada tak znakomite parametry techniczne:

  • maksymalny udźwig - 100 ton
  • maksymalny wysięg - 48 m
  • maksymalna wysokość podnoszenia - 45 m

Zastosowany układ jezdny umożliwia obrót podwozia w miejscu, prostopadły i ukośny dojazd całego żurawia do miejsca pracy. Układ napędu spalinowo-hydraulicznego zapewnia ekonomiczną i niezawodną pracę - duże prędkości są porównywalne do nowoczesnych szynowych urządzeń. Inne zalety żurawia to duża wysokość zamocowania podstawy wysięgnika, doskonałe warunki pracy operatora zarówno z dolnej jak i z górnej kabiny, klimatyzacja oraz podgląd na monitorach aktualnej sytuacji. Jako jedyny został wyposażony w specjalny układ antywahaniowy ładunku oraz posiada system pozycjonowania kontenera zawieszonego na chwytni. Serwis zlokalizowany na Wybrzeżu oraz system telefonicznego monitoringu pracy układów żurawia bezpośrednio przez centralę w Hamburgu dają gwarancję szybkiej lokalizacji ewentualnych uszkodzeń.