|
Nowa linia DFDS: Gdańsk-Kopenhaga15.03.2002 13 marca br. w siedzibie Zarządu Morskiego Portu Gdańsk SA podpisano umowę, w myśl której uruchomione zostanie stałe promowe połączenie Gdańsk-Kopenhaga, Kopenhaga-Gdańsk. Umowę parafowali - ze strony ZMPG SA Marian Świtek, Prezes Zarządu, ze strony DFDS: Leif Brammer, członek Zarządu Seaways, generalny prawnik grupy armatorskiej DFDS oraz Jens Hoybye, członek Zarządu Seaways. Porozumienie zawarto na okres 10 lat. - DFDS Tor Line - część DFDS zajmująca się przewozami morskimi ładunków - od kilku lat utrzymuje częste kontakty z Pionem Marketingu i Rozwoju Portu Gdańsk tak, aby nieustannie monitorować i reagować na zmiany w ciągach ładunkowych przychodzących i wychodzących z interesującego rynku jakim jest rynek Polski - powiedział Peder Gellert Pedersen, zastępca dyrektora DFDS Tor Line A/S. Przedstawiciele DFDS Tor Line złożyli kilka wizyt w różnych polskich portach, w tym w Szczecinie, Świnoujściu, Gdyni i Gdańsku, w celu znalezienia najlepszej lokalizacji dla obsługi ruchu pasażersko-towarowego przewożonego na statkach DFDS Seaways i DFDS Tor Line. Przedstawiciele Portu Gdańsk konsekwentnie wskazywali na mocną stronę Nabrzeża Obrońców Westerplatte, które jest położone blisko wejścia do portu a zarazem w bliskiej odległości od Miasta Gdańska. Co więcej, samochody osobowe i ciężarowe - dzięki nowo otwartemu mostowi i połączeniom drogowym - będą mogły dostać się do głównych dróg krajowych prowadzących do innych głównych miast Polski, takich jak Warszawa, Łódź i Poznań, bez opóźnień spowodowanych dużym ruchem w centrum Gdańska. W DFDS wszyscy jesteśmy przekonani - podkreśla Peder Gellert Pedersen - że zarówno pasażerowie, którzy chcą odwiedzić Polskę i w szczególności region gdański, jak i przewoźnicy ładunków, którzy zawsze muszą skoncentrować się na możliwie najkrótszym czasie przewozu, będą uważać serwis DFDS z Terminalu Westerplatte w Gdańsku za oczywisty wybór. Jest oczywistym, iż uruchomienie nowego serwisu żeglugowego - lub otwarcie nowego terminalu pasażersko-towarowego - wymaga dużo ciężkiej pracy i gotowości zaakceptowania pewnego ryzyka ekonomicznego. Mam wrażenie, że Port Gdańsk będzie towarzyszył DFDS w obu tych aspektach i że to przyczyni się pozytywnie do pomyślnego rozwoju zarówno linii żeglugowej jak i Terminalu Westerplatte -dodaje Peder Gellert Pedersen. Prom cumować będzie przy Nabrzeżu Obrońców Westerplatte, docelowo - przy stałej rampie ro-ro i zmodernizowanym Dworcu Pasażerskim. Obecnie trwają prace remontowe dawnego budynku administracyjnego przystosowywanego do przyjęcia pasażerów, dokonywania odpraw celnych itp. Generalnym wykonawcą tych prac jest firma "Polnord". Zakończenie pierwszego etapu przewiduje się 23 kwietnia. - Od dłuższego już czasu autorytatywne prognozy przewidują w najbliższym dziesięcioleciu 13-14 proc. roczny wzrost przewozów ro-ro na linii Polska-Skandynawia - mówi Marian Świtek, Prezes Zarządu ZMPG SA. Stąd m.in. nasze intensywne starania mające na celu uruchomienie takiego połączenia. Jesteśmy bardzo zadowoleni, że współpraca dotyczy tak renomowanego przewoźnika, a zarazem przekonani, że za tym przedsięwzięciem przyjdą kolejne.
Według najnowszych informacji, jakie nadeszły z centrali DFDS - rozpoczęcie regularnej obsługi linii Gdańsk - Kopenhaga nastąpi 3 października 2002 r. Rozkład rejsów przewiduje co dwa dni zawinięcia do Gdańska, a istotnym nowym elementem jest fakt, że linia Gdańsk - Kopenhaga wzbogacona zostaje o zawinięcie do portu Trelleborg, gdzie prom będzie cumował ok. 1 godziny. Linię będzie obsługiwał nowoczesny prom ms "Dana Anglia". W Gdańsku będzie on przebywał w godz. 10.00 - 16.30. Jego parametry to 152,91 m długości, 24,19 m szerokości oraz 5,7 m zanurzenia. "Dana Anglia" może zabrać na swój pokład 470 samochodów osobowych oraz 1100 pasażerów.
|
 |