Götaland pierwszym statkiem na DCT Gdańsk04.06.2007 DCT Gdańsk, nowy głębokowodny terminal kontenerowy wraz z przybyciem statku Götaland, należącej do Team Lines jednostki o pojemności 822 TEU, rozpoczął 1 czerwca, działalność operacyjną. Kontenerowiec o długości 136 m - w trasie z Kłajpedy na Litwie do Hamburga w Niemczech - przycumował do nabrzeżna nowego terminalu o godzinie 12:00, by zabrać na swój pokład 53 kontenery Hapag-Lloyd'a, czyli 55 TEU. Aby uczcić to wydarzenie, na terminalu gościli prezes Zarządu Portu Morskiego Gdańsk Stanisław Cora oraz zastępca prezydenta miasta Gdańska Marcin Szpak wraz z przedstawicielami służb celnych i straży granicznej, którzy zostali powitani przez członków kadry kierowniczej DCT Gdańsk, CEO Colina Chantera oraz Dyrektora Generalnego, Freda Kampermana. Podczas swojego wystąpienia Colin Chanter złożył wyrazy uznania wszystkim organom i służbom rządowym i samorządowym, które przyczyniły się do powstania nowego terminalu. Fred Kamperman wręczył kapitanowi statku Götaland, Dieterowi Kube, pamiątkowy herb Gdańska z wizerunkiem kontenerów. Komentując przybycie Götaland, Colin Chanter powiedział: - "Mijają prawie dwa lata od chwili, kiedy wyznaczyliśmy ten dzień, 1 czerwca, jako początek działalności terminalu DCT Gdańsk i wielką nagrodą jest zobaczyć, jak pierwszy statek przybija w terminie do brzegu. Każdy związany z tym projektem powinien czuć się dumny. Dzisiejszy dzień jest nie tylko świadectwem profesjonalizmu naszych dostawców, Hochtief Polska, Van Oord i Liebherra, ale wszystkich innych firm, małych i dużych, które brały udział w tym projekcie." - "Dodam, że jesteśmy pod dużym wrażeniem zaangażowania poszczególnych pracowników biorących udział w budowie oraz licznych zalet naszych pracowników, mieszkańców regionu, których zatrudniliśmy do pracy na terminalu. Ich zaangażowanie w szkolenia z pewnością opłaci się w przyszłych miesiącach i latach naszej działalności."
- "Cieszy nas zwłaszcza fakt, że to właśnie Team Lines i Hapag-Lloyd, dwie wiodące w branży kontenerowej firmy, czynią ten dzień tak pamiętnym. Jesteśmy pewni, że wkrótce dołączą do nich inne duże firmy, kiedy uświadomią sobie niezwykły potencjał, którym tu w Gdańsku dysponujemy." DCT Gdańsk posiada obecnie dwie suwnice ship-to-shore (STS) typu post-Panamax oraz trzy placowe na kołach (RTG) i jest połączony z infrastrukturą drogową i kolejową Polski. Do września 2007 roku terminal operować będzie trzema suwnicami STS i pięcioma RTG, które wraz z odpowiednim zapleczem placowym i dodatkowym sprzętem operującym zapewnią roczną zdolność przeładunkową na poziomie 500 000 TEU.
|