Gdański DCT na Nowy Rok18.12.2008 Na przełomie roku DCT Gdańsk SA rozpoczyna kolejny etap swojego rozwoju. Z nastaniem grudnia Maersk Line przeniósł tu bowiem całą swoją działalność operacyjną z Gdyni. Przygotowując się do znacznego wzrostu przeładowywanych kontenerów, DCT wprowadziło do eksploatacji trzy nowe suwnice placowe typu RTG firmy Liebherr, uzupełniające pracę pięciu uruchomionych wcześniej.
Każde z tych urządzeń może piętrzyć kontenery w pięciu warstwach i siedmiu rzędach, obsługując jednocześnie pas ruchu TIR-ów. Maszyny te - poruszając się po nabrzeżu i placach składowych - pozwolą składować do 20 000 TEU w polach importowych i eksportowych. Ich operatywność uzupełniają w DCT Gdańsk trzy suwnice typu STS (ship-to-shore), sprawdzone już przy przeładunku w tempie 40 kontenerów na suwnicę w ciągu godziny. Przeszkolona na tym sprzęcie załoga zdolna jest pokonać próg 100 ruchów przeładunkowych na godzinę. Uprzedzając spodziewany wzrost obrotów, terminal DCT zamówił także nowe podnośniki kontenerowe, wózki i naczepy oraz sztaplarki. Prezes DCT Gdańsk Boris Wenzel i Dyrektor Generalny Fred Kamperman są zgodni, że zarówno szybkością obsługi statków, jak i kulturą techniczną suprastruktury zapewnią teraz swoim klientom najwyższy poziom usług.
|