Port Gdańsk
PRZETARGI

 

Nowoczesny holownik dołączył do portowego taboru

Dyrektorzy Portu Kopenhaga-Malmoe z wizytą w Gdańsku
21.04.2009

Fińscy studenci w Porcie Gdańsk
17.04.2009

Wizyta fińskiej delegacji
25.03.2009

Nowoczesny holownik dołączył do portowego taboru
18.03.2009

Szanghaj-Gdańsk - coraz bliżej konkretnym projektom
13.03.2009

BCC' 2009 - kontenery cywilizacji
13.03.2009

Portowa przyducha... i przerębel
12.03.2009

Lista
 


 
Facebook
LinkedIn
Twitter

Nowoczesny holownik dołączył do portowego taboru

18.03.2009

16 marca br. odbyło się uroczyste podniesienie bandery na nowym holowniku "Virtus", który rozpoczął pracę na akwenach Portu Gdańsk. Wśród licznie przybyłych na uroczystość gości, Zarząd Morskiego Portu Gdańsk SA był reprezentowany przez wiceprezesa Zarządu Sławomira Wrześniaka.

"Virtus" jest obecnie największą jednostką holowniczą spółki "WUŻ" Port and Maritime Services. Została zbudowana przez Stocznię Północną SA. Wyposażona ją w dwa silniki napędu głównego Caterpillar, które dysponują łączną mocą 4 800 KM i dają uciąg 56 ton. "Virtus" ma długość 30 m i szerokość blisko 11 m.

Jest to już drugi, obok "Taurusa", holownik typu traktor. Posiada dwa pędniki azymutalne (obrotowe kolumny ze śrubami napędowymi) Schottel umieszczone w odległości 10 m od dziobu jednostki, co sprawia że wyróżnia ją bardzo wysoka manewrowość. Ta cecha znacznie podnosi jakość i wydajność obsługi wykonywanej przez holownik - czas operacji ulega wyraźnemu skróceniu. "Virtus" posiada także nowoczesne wyposażenie nawigacyjne, klimatyzację oraz specjalną syntetyczną linę holowniczą o średnicy 44 mm.

"Virtus" dołączył do taboru 12 holowników spółki "WUŻ". Wraz z holownikami "Tytan" i "Taurus" tworzy grupę wielkich i nowoczesnych jednostek holowniczych, przeznaczonych do najbardziej wymagających operacji w Porcie Gdańsk. "Virtus" jest gotowy do obsługi największych jednostek, jakie mogą zawijać do Portu Gdańsk - tankowców o nośności 300 tys. DWT, kontenerowców oceanicznych, wielkich masowców z kruszywami, jak również statków i platform wiertniczych wpływających do Gdańskiej Stoczni Remontowej. Choć Port Gdańsk należy do portów o wysokim poziomie bezpieczeństwa żeglugi - możliwości, jakie oferuje nowa jednostka, wpłyną korzystnie i na ten aspekt. Holownik spełnia także wszystkie wymogi związane z ochroną środowiska.


 Opublikuj ten artykuł