Port Gdańsk
PRZETARGI

 

ZMPG SA podpisał porozumienie o współpracy z Muzeum II Wojny Światowej

Otwarcie pierwszego w Polsce centrum szkoleniowego kadr portowych
16.10.2019

Krajowa Spółka Cukrowa S.A. otworzyła Terminal Cukrowy w Porcie Gdańsk
10.10.2019

Grupa Cedrob zainwestuje 100 milionów w budowę mroźni w Porcie Gdańsk
07.10.2019

ZMPG SA podpisał porozumienie o współpracy z Muzeum II Wojny Światowej
01.10.2019

Komunikat prasowy Zarządu Morskiego Portu Gdańsk S.A.
11.09.2019

Kontenery na Nabrzeżu Szczecińskim w Porcie Gdańsk
06.09.2019

Stanowisko Portu Gdańsk ws. Rainbow Warrior III
05.09.2019

Lista
 


 
Facebook
LinkedIn
Twitter

Zarząd Morskiego Portu Gdańsk S.A. podpisał porozumienie o współpracy z Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku

01.10.2019

Uroczyste złożenie podpisów miało miejsce 30 września 2019 roku w siedzibie Muzeum. Wzięli w nim udział Sekretarz Stanu w Ministerstwie Kultury i Dziedzictwa Narodowego Jarosław Sellin, Dyrektor Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku dr Karol Nawrocki, oraz Prezes Zarządu Morskiego Portu Gdańsk S.A. Łukasz Greinke.

Na mocy porozumienia, strony zobowiązały się do wspólnej promocji budowy Portu Centralnego, oraz Muzeum Westerplatte i Wojny 1939 - Oddziału Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku.

Prezes Zarządu Portu Gdańsk podkreślił szanse, jakie daje sąsiedztwo inwestycji:
"Na pierwszym spotkaniu, gdy rozłożyliśmy obie mapy i zobaczyliśmy, że te dwie inwestycje na siebie nie zachodzą, a mogą się bardzo doskonale uzupełniać - szybko zrozumieliśmy, że tak właśnie powinno być. Ta infrastruktura, którą budujemy, aby obsługiwać ruch pasażerski, powinna zostać wykorzystana przy promocji MIIWŚ i filii, która będzie znajdowała się na Westerplatte i będzie naturalnym miejscem, do którego będą pasażerowie przybywali".

Zarząd Portu oraz Muzeum podejmą się szeregu wspólnych działań w zakresie promocji, takich jak prowadzenie wspólnych wykładów, wystaw czy organizowanie wizyt studyjnych.

"To jest najważniejsze dla nas historyków i muzealników, ale także w sensie biznesowym i turystycznym. Kwestie biznesowe ważne są dla Portu Gdańskiego a turystyczne i dla nas i dla samego Miasta Gdańska i dla Polski. Według danych Gdańskiej Organizacji Turystycznej z 3 100 000 turystów i odwiedzających Gdańsk w zeszłym roku największa ich liczba trafiła na Molo w Brzeźnie, ale drugie miejsce w tym rankingu zajmuje Westerplatte z pułapem 14,4%. Miejsce 5 zajmuje MIIWŚ z 10% wskaźnikiem. To pokazuje, że przy tej współpracy - synergii w tych trzech zakresach - memoratywnym, muzealnym ale też turystycznym uda nam się prawdopodobnie w ciągu liku lat stworzyć największą atrakcję turystyczną w Gdańsku, a być może w Polsce" - dr Karol Nawrocki, Dyrektor Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku.