Specjalna strefa ekonomiczna w
centrum logistyczno-dystrybucyjnym19.05.2006 W Porcie Gdańsk trwają intensywne prace związane z budową największego w Polsce głębokowodnego terminalu kontenerowego. Inwestorem jest spółka DCT Gdańsk SA. Nakładem ok. 190 mln EUR powstanie terminal o docelowej rocznej zdolności przeładunkowej 1 mln TEU. Zawinięcie pierwszego kontenerowca przewidywane jest w 2007 r. W lutym 2005 r. DCT Gdańsk SA, Zarząd Morskiego Portu Gdańsk SA oraz Miasto Gdańsk wyrazili intencje powołania na zapleczu terminalu w Porcie Północnym nowoczesnego centrum logistyczno-dystrybucyjnego. Ma ono obsługiwać zarówno terminal kontenerowy jak i planowane terminale samochodowy i promowy. Do tworzenia centrum włączona została Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna Sp. z o.o. W wyniku dotychczasowej współpracy 18 maja 2006 r. w Urzędzie Miejskim w Gdańsku podpisano kolejny list intencyjny dotyczący budowy centrum logistyczno-dystrybucyjnego w Porcie Gdańsk. Jego sygnatariuszami są Zarząd Morskiego Portu Gdańsk SA, DCT Logistics Sp. z o.o., Miasto Gdańsk oraz Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna Sp. z o.o. List wyraża wolę zrealizowania inwestycji na obszarze ok. 134 ha (obecnie teren ten jest własnością Gminy Gdańsk) ustanawiając na całości lub części specjalną strefę ekonomiczną w rozumieniu ustawy z 20 października 1994 r. o specjalnych strefach ekonomicznych. W znacznym stopniu wpłynie to na atrakcyjność inwestowania w rozwój centrum. Jego powstanie może oznaczać stworzenie 5 000 nowych miejsc pracy. W ciągu trzech miesięcy strony przygotują materiały umożliwiające uzgodnienie szczegółowych warunków współpracy.
List intencyjny podpisali: Paweł Adamowicz, prezydent Miasta Gdańska, Andrzej Kasprzak, prezes Zarządu ZMPG SA, Włodzimierz Ziółkowski, prezes Pomorskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej Sp. z o.o. oraz Robert Sinclair, dyrektor DCT Logistics Sp. z o.o.
|