Port Gdańsk
PRZETARGI

 

STRABAG rozbuduje Nabrzeże Oliwskie w Porcie Gdańsk

Informacja ws. Nabrzeża Węglowego
24.01.2019

Port Gdańsk z historycznym rekordem rocznym
22.01.2019

Użeglownienie Wisły w Internecie
16.01.2019

STRABAG rozbuduje Nabrzeże Oliwskie w Porcie Gdańsk
10.01.2019

Powstała gra planszowa Portu Gdańsk
21.12.2018

Kwartalny rekord w Porcie Gdańsk
21.11.2018

Kamień węgielny pod kolejną inwestycją w Porcie Gdańsk
15.11.2018

Lista
 


 
Facebook
LinkedIn
Twitter

STRABAG rozbuduje Nabrzeże Oliwskie w Porcie Gdańsk

10.01.2019

Konsorcjum firm z Grupy STRABAG, którego liderem jest Strabag Sp. z o.o., podpisało kontrakt z Zarządem Morskiego Portu Gdańsk S.A. na kompleksową rozbudowę Nabrzeża Oliwskiego. Prace budowlane rozpoczną się w styczniu 2019 r.
W ramach nowego kontraktu zostanie przebudowane i rozbudowane nabrzeże portowe o długości ponad kilometra.

Przebudowywane nabrzeże podzielone będzie na cztery etapy, na których będą prowadzone prace. Największym wyzwaniem będzie prowadzenie prac na odcinku czynnego nabrzeża, przypadającego na etap 3 i częściowo etap 2, na którym prowadzone są przeładunki statków. Kluczowe w tym przypadku będzie stworzenie szczegółowego harmonogramu realizacji oraz jego bieżące korekty, uwzględniające potrzeby użytkowników nabrzeża.
Niektóre odcinki nabrzeża będą przebudowywane już po raz czwarty od czasu jego powstania. W związku z tym faktyczny stan istniejących konstrukcji w stosunku do założeń przyjętych na etapie projektowania będzie jednym z największych wyzwań.
Łącznie, w tzw. "szczycie budowy" na kontrakcie będzie pracować ok. 150-osobowy zespół złożony z pracowników z dużym doświadczeniem przy realizacji tego typu projektów. Przy realizacji prac hydrotechnicznych wykorzystywany zostanie specjalistyczny sprzęt pływający należący do STRABAG, m.in. dźwigi oraz palownice ustawione na pontonach, pontony transportowe o nośności do 500 T i holowniki. Po przebudowie Nabrzeże Oliwskie będzie bardziej funkcjonalne, co przełoży się również na możliwość obsługi większej liczby typów statków. Modernizacja i przebudowa nabrzeża zwiększy również przepustowość oraz poziom bezpieczeństwa dla manewrujących i cumujących jednostek.

- Port Gdańsk jest w trakcie największych zmian infrastrukturalnych w swojej historii. Zmieniamy się, by nie tylko sprostać potrzebom dynamicznie rozwijającego się rynku, ale także po to, by stać się największym portem na Bałtyku. Temu służą wielomilionowe inwestycje, a współpraca z tak doświadczonym partnerem jak Strabag daje nam pewność, że prace zostaną przeprowadzone rzetelnie. Budowy hydrotechniczne na takim poziomie to zadanie bardzo skomplikowane, ale jesteśmy przekonani, że cały zespół specjalistów konsorcjum zadba o realizację na najwyższym poziomie - tłumaczy Marcin Osowski, Wiceprezes Zarządu Morskiego Portu Gdańsk ds. Infrastruktury.

- Cieszymy się, że najbardziej wymagający Klienci doceniają doświadczenie Strabag w obszarze budownictwa hydrotechnicznego powierzając nam kolejne kontrakty. Dysponujemy nowoczesnymi technologiami, sprzętem i wysoko wykwalifikowaną kadrą, dzięki której wiedzy i doświadczeniu możemy budować i modernizować polskie wybrzeże - mówi Waldemar Wójcik, Członek Zarządu Strabag Sp. z o.o.



Kontakt dla mediów:
Rzecznik Prasowy
Zarząd Morskiego Portu Gdańsk S.A.
Rzecznik.Prasowy@portgdansk.pl