Port Gdańsk
PRZETARGI

 

Kolosy przy terminalu DCT w Porcie Gdańsk

Okręty NATO przy Westerplatte
15.03.2010

BCC' 2010 - pod znakiem Gdańska
15.03.2010

Obchody chińskiego Nowego Roku
23.02.2010

Kolosy przy terminalu DCT w Porcie Gdańsk
03.02.2010

Nowy Graniczny Posterunek Kontroli Weterynaryjnej w Porcie Gdańsk
22.01.2010

Oceaniczny serwis kontenerowy w Porcie Gdańsk
05.01.2010

Rekordowy kontenerowiec w DCT
22.12.2009

Lista
 


 
Facebook
LinkedIn
Twitter

Kolosy przy terminalu DCT w Porcie Gdańsk

03.02.2010

Oceaniczny kontenerowiec "Maersk Taikung", największy w historii Portu Gdańsk, który 4 stycznia 2010 r. przybył z pierwszym ładunkiem wiezionym bezpośrednio z Chin, otworzył cotygodniowy serwis kolosów. Do 2 lutego, kiedy przy terminalu DCT zacumował "Svendborg Maersk" - do Gdańska zawitały kolejno: "Skagen Maersk", "Sally Maersk" i "Maersk Tanjong". Wszystkie jednostki mają ponad 330 metrów długości i ponad 40 metrów szerokości, a każda z nich zdolna jest załadować ok. 8 400 TEU.

Uruchomienie tzw. serwisu AE10 do Gdańska wywołało wzmożony obrót kontenerowy także mniejszymi statkami. Feederowe połączenia do portów rosyjskich i skandynawskich obsługują zarówno kontenerowce "Maerska", jak i "Unifeeder", realizując założenia gdańskiego hubu kontenerowego dla Bałtyku. Każdy kolejny dzień w Porcie Gdańsk przynosi istotną korektę obsłużonej masy towarowej. W ciągu stycznia port przeładował ponad półtora miliona ton towarów, w tym blisko 26 000 TEU drobnicy w kontenerach.

Nie bez znaczenia dla obrotu kontenerowego jest uruchomienie przekazanego służbom weterynaryjnym w styczniu nowego obiektu Granicznego Posterunku Kontroli Weterynaryjnej. 28 stycznia 2010 r., na spotkaniu podsumowującym w Głównym Inspektoracie Weterynarii w Warszawie, inspektorzy FVO zakończyli misję kontrolną. GPKW w Gdańsku uzyskał bardzo wysoką ocenę. GIW przekazał inspektorom FVO dokumenty zawierające wszelkie dane, niezbędne do uruchomienia procedury zatwierdzającej GPKW w Porcie Północnym, dopełniając tym samym wszystkie wymagania stawiane stronie polskiej. ZMPG SA liczy obecnie na możliwość "ekspresowego" przeprowadzenia procedury zatwierdzającej GPKW w Komisji Europejskiej - Dyrekcji Generalnej ds. Zdrowia i Ochrony Konsumentów. Tym samym pokonany zostanie ostatni element ograniczający jakość i tempo obsługi kontenerów w prawobrzeżnej części gdańskiego portu.

 Opublikuj ten artykuł


Wydarzenia pokrewne:
Maersk w Porcie Gdańsk - 21.11.2011
Moda na DCT - morski kierunek gospodarki - 25.07.2011
Milion TEU w gdańskim DCT - 30.06.2011
Gigant polskiej gospodarki przyjmuje giganty morskie - 12.05.2011
"DCT" - kontenerowa marka gdańskiego portu - 04.04.2011
Rekordowa dynamika przeładunków DCT Gdańsk - 07.10.2010
Gorące lato w DCT Gdańsk - 12.07.2010
Nowy Graniczny Posterunek Kontroli Weterynaryjnej w Porcie Gdańsk - 22.01.2010
Oceaniczny serwis kontenerowy w Porcie Gdańsk - 05.01.2010
Rekordowy kontenerowiec w DCT - 22.12.2009
Nowe suwnice na DCT - 18.12.2008
DCT i Port Gdańsk - kontenerowa brama środkowej Europy - 14.10.2008
Nobilitacja DCT Gdańsk SA i gdańskiego portu - 05.09.2008
DCT Gdańsk zakończył Pierwszą Fazę inwestycji - 03.10.2007
CMA CGM zawija do DCT Gdańsk - 15.06.2007
Götaland pierwszym statkiem na DCT Gdańsk - 04.06.2007
Pierwszy pociąg intermodalny na DCT Gdańsk - 31.05.2007
Team Lines będzie zawijać do DCT Gdańsk - 28.05.2007
DCT Gdańsk SA "Najlepszym Inwestorem Bezpośrednim" - 26.04.2007
Kolejna dostawa suwnic dla DCT - 20.04.2007
Pierwsza dostawa suwnic dla terminalu kontenerowego - 30.01.2007
Terminal kontenerowy coraz większy - 05.10.2006
Suwnice dla terminalu DCT - 24.08.2006
Uroczyste rozpoczęcie budowy terminalu kontenerowego - 26.10.2005
Rozpoczęcie budowy terminalu kontenerowego DCT w Porcie Gdańsk - 27.09.2005
Realizacja największej inwestycji w Porcie Gdańskim - 30.09.2004
Największy Głębokowodny Terminal Kontenerowy w Polsce - 29.01.2004

Strony pokrewne:
Połączenia żeglugowe
Terminal kontenerowy DCT Gdańsk