Port Gdańsk
PRZETARGI

 

Unifeeder w Gdańskim Terminalu Kontenerowym

Optymizm na przełomie dekady
21.12.2010

CMA/CGM w "Gdańskim Terminalu Kontenerowym"
01.12.2010

Port Gdańsk hubem Nissana
10.11.2010

Unifeeder w Gdańskim Terminalu Kontenerowym
03.11.2010

GBT - nowy terminal masowy w Porcie Gdańsk
02.11.2010

Nietypowy ładunek w Porcie Gdańsk
22.10.2010

Rekordowa dynamika przeładunków DCT Gdańsk
07.10.2010

Lista
 


 
Facebook
LinkedIn
Twitter

Unifeeder w Gdańskim Terminalu Kontenerowym

03.11.2010

3 listopada 2010 roku, na terenie Gdańskiego Terminalu Kontenerowego SA, wyznaczyli swoje robocze spotkanie członkowie Danish Shipowners Association. W obecności korpusu dyplomatycznego Królestwa Danii odbyło się ono na pokładzie cumującego w GTK "Ines Bolten" - statku, należącego do znaczącego na Bałtyku operatora kontenerowego "Unifeeder", będącego członkiem DSA.

Goście prekursora obsługi kontenerowej w gdańskim porcie, przywitani przez prezesa GTK SA Krystiana Kleina, podjęli rozmowy o obecnych warunkach funkcjonowania żeglugi feederowej w regionie Morza Bałtyckiego i jej perspektywach. Po przejęciu działalności IMCL (jednego z dotychczasowych partnerów GTK) na początku 2010 roku, statki "Unifeeder" rozpoczęły regularne zawinięcia do GTK, trzy razy w tygodniu przewożąc kontenery pomiędzy Gdańskiem, a portami hubowymi Europy Zachodniej (Rotterdam, Hamburg, Bremerhaven).

Mający 12 lat doświadczenia GTK (rozpoczął działalność we wrześniu 1998 roku), z roku na rok zwiększał swoje obroty, m.in. dzięki renomie "przyjaznego terminala". Uznanie klientów nie wystarcza jednak w dzisiejszej rzeczywistości do mnożenia sukcesów. Współpraca z dokonującą w terminalu przeładunki największa spółką operatorską Gdańska - "PGE" SA owocować musiała także zwiększeniem inwestycji sprzętowych. Obsługujący statki do 20 000 DWT terminal wyposażony jest dzisiaj m.in. w nabrzeżową suwnicę kontenerową, dwie suwnice placowe, dwa dźwigi nabrzeżowe, samojezdny dźwig 100-tonowy, wóz podsiębierny i dwa wozy typu reachstaker. Przy Nabrzeżu Szczecińskim, dysponującym stanowiskami do składowania kontenerów chłodniczych, można także obsługiwać przeładunki w technologii Lo-Lo i Ro-Ro.

Walory GTK zostały docenione przez 39 armatorów z takimi potęgami, jak: Evergreen, Hanjin, APL, COSCO, IRISL, CMA-CGM, NYK, K-Line, OOCL, CSCL, MOL, Hyundai, ZIM, Hapag LLoyd, CSAV, Hamburg Sud, UASC, czy MISC. Dbający o systematyczny wzrost obrotów terminal - nawet w okresie zauważalnego w świecie kryzysu - sięgnął w ubr. blisko 75 000 TEU w relacji burtowej. Dynamika obrotów skonteneryzowanej drobnicy skłania jednak GTK np. do poszukiwania możliwości powiększenia powierzchni składowych. Miejmy nadzieję, że alians z "Unifeeder" da wyraźny asumpt do efektywnych inwestycji.

Rzecznik Prasowy ZMPG SA

 Opublikuj ten artykuł