Modernizacja
wiaduktu w ciągu Trasy Sucharskiego17.01.2002 Na Trasie Sucharskiego zbliżają się ku końcowi prace przy modernizacji, a właściwie przy budowie nowego wiaduktu drogowego położonego w rejonie węzła "Ku Ujściu". Inwestycja ta jest częścią systemu połączeń komunikacyjnych Portu Północnego i wschodniej strony Portu Wewnętrznego. Wraz z mostem podwieszonym i tunelem pod Martwą Wisłą, będzie ona stanowić element realizowanej Trasy Sucharskiego.
Rozpoczęcie prac spowodowane zostało złym stanem technicznym poprzedniego wiaduktu, a także potrzebą dopasowania jego parametrów do parametrów całej trasy (nośność 50 t, tak jak most podwieszony). Ponadto poprzednia konstrukcja wiaduktu uniemożliwiała wykonanie prawidłowych połączeń kolejowych i drogowych do projektowanych terminali w Porcie Północnym. Dlatego też nie wybrano wariantu remontowego, lecz zdecydowano o budowie nowego wiaduktu. W pracach projektowych i uzgodnieniach oraz określaniu parametrów wiaduktu aktywny udział brali przedstawiciele Zarządu Morskiego Portu Gdańsk SA. Dzięki temu nowy wiadukt jest dłuższy i posiada mniej podpór.
Ze względu na ograniczone możliwości finansowania inwestycji przez Miasto Gdańsk oraz strategiczne znaczenie wiaduktu dla planów rozwojowych portu, ZMPG SA zdecydował się w 2001 roku przeznaczyć 500 000 zł na finansowanie tego projektu. W tym roku ZMPG SA przeznaczy na ten cel dalsze 2 000 000 zł. Plany zakładają oddanie obiektu do użytku w II kwartale br. i wszystko wskazuje na to, że termin ten zostanie dotrzymany. |